Вправа „Бути належним до меншини”
Підготувати цукерки 4 видів по числу учасників
Запропонувати розібрати їх
Не дозволяти брати цукерки тим, хто одягнутий у червоне (чи то в блакитний, має краватки, т.ін. Таких учасників має бути 3-4)
Об’єднати учасників в групи за видом цукерок.
Тих у кого немає цукерок, попросити залишити аудиторію. Не давати ніяких пояснень.
Пояснити ін. учасникам завдання: під час виконання наступної вправи їм не дозволяється спілкуватися з тими, хто одягнутий у червоне (ін.) чи допускати їх участь у сумісній роботі груп. Цукерки вони можуть з’їсти тільки після виконання вправи, за умови дотримання правил.
Запитати в учасників, хто на їх думку, як правило, зазнає утисків у громаді, суспільстві? У чому це проявляється? Попросити навести приклади таких утисків.
? Поставте завдання : намалювати плакат на тему „Не допустити дискримінації меншин у громаді”.
? Запросити „меншину” до аудиторії. Можна „помітити” їх якимись значками, бейджами Запропонувати їм приступити до роботи з іншими учасниками . Усі їх запитання ігнорувати.
По завершенню роботи в групах. Вивісити плакати. Запитати аудиторію, що зображено на малюнках.
Після презентації плакатів перейти до обговорення ситуації за питаннями:
- навіщо ми виконували цю вправу?
- Як ви почувалися під час її виконання?
Запитати учасників з числа більшості, що вони думають про почуття тих, хто виявився в меншості? як вони почувалися ? Чому?
Запитати представників “меншини”: Як вони себе почували? що вони думають з приводу поведінки більшості? Чому ті так діяли? Якими були почуття „більшості”?
Підвести групу до розуміння того, що насправді була реалізована модель дискримінації, а усі учасники мимоволі реалізували її.
Перевести дискусію в русло „дискримінація – обмеження”
Комментариев нет:
Отправить комментарий