Добро пожаловать!

Приветствую на нашем блоге!
Приглашаем к сотрудничеству всех кого интересуют конкурсы, проекты, которые связаны с Европейской тематикой!

среда, 24 ноября 2010 г.

толерантність, як обличчя сучасного світу



Євроклуб "Надія" у рамках відзначення Дня толерантності провели відкритий захід для учнів та вихованців гуртків Кіровоградського ОЦДЮТ та ЗОШ І-ІІІ ст. 34 м.Кіровограда. Під час заходу діти мали можливість обмінятись знаннями про толерантність в країнах Європи та прикладми з власного життя про терпимість, дружбу, взаєморозуміння.

понедельник, 15 ноября 2010 г.

толерантність, як обличчя сучасного світу

Вправа „Малюємо “Толерантність” (постер)

Попросити учасників назвати асоціації, які виникають у зв’язку з поняттям „толерантність”.
Вибрати з названих 4:
(Рівність, багатоманітність, права людини, свобода, захищеність...)
Об’єднати учасників у групи.
Роздати великі аркуші паперу та маркери.
Поставити завдання :
Кожна група отримує „свій” термін (групи не знають у кого який) та протягом 3 хвилин малює його на плакаті не підписуючи. Передати в наступну групу по колу та попросити домалювати плакат. Так - знову і знову.
Коли плакат повертається до „власника”, групи презентують їх та коментують доповнення, зроблені іншими групами.
Під час презентації тренер запитує чиїми були доповнення та чи правильно їм даються пояснення.
Обговорити роботу в групах:
Чи достатньо зрозумілими є основні ціннісні поняття толерантності, що малювалися групами?
Чи були толерантними учасники під час виконання вправи?
Чи враховувалися усі ідеї?
Чому навчила ця вправа?

толерантність, як обличчя сучасного світу

Вправа “Що нас єднає”

Запропонувати невелику рухавку:
Попросити учасників спочатку зібратися у групи за кольором очей; потім за кольором волосся; потім за зростом, статтю, роками народження...
Запитати:чи є такі учасники, що протягом виконання рухавки знаходились у одній і тій самій групі?
Про що це свідчить?
Що було б якби ми приймали до уваги ці ознаки і керувалися ними при виконанні командної , колективної роботи?
Чим ми керуємося коли плануємо колективну роботу?

Ускладнити вправу.
Вивісити таблички „блондини”, „рудоволосі”, „темноволосі”, „жінки”, „чоловіки”, „ті, хто мають котів”, „православні”, “ті, що народилися весною”...
Попросити учасників зайняти свої місця біля табличок. В першу хвилину на запитання групи не відповідати. Дочекавшись висновків групи, що вправу виконати неможливо, обговорити її:
Чому не можна виконати цю вправу?
Про що свідчить ця вправа?
Вивісити табличку „люблю рідне місто” („хочу бути щасливим”, „бажаю здоров”я усім рідним”.)
Попросити тих, хто згоден із твердженням зайняти місце біля таблички.
Запитати у окремих учасників, чому вибрали цю табличку? Порівняти декілька відповідей.
Вивісити наступну табличку і повторити вправу.
Обговорити
Чому було легко виконати цю вправу?
Про що вона свідчить?

толерантність, як обличчя сучасного світу

Вправа „Бути належним до меншини”

Підготувати цукерки 4 видів по числу учасників
Запропонувати розібрати їх
Не дозволяти брати цукерки тим, хто одягнутий у червоне (чи то в блакитний, має краватки, т.ін. Таких учасників має бути 3-4)
Об’єднати учасників в групи за видом цукерок.
Тих у кого немає цукерок, попросити залишити аудиторію. Не давати ніяких пояснень.
Пояснити ін. учасникам завдання: під час виконання наступної вправи їм не дозволяється спілкуватися з тими, хто одягнутий у червоне (ін.) чи допускати їх участь у сумісній роботі груп. Цукерки вони можуть з’їсти тільки після виконання вправи, за умови дотримання правил.
Запитати в учасників, хто на їх думку, як правило, зазнає утисків у громаді, суспільстві? У чому це проявляється? Попросити навести приклади таких утисків.
? Поставте завдання : намалювати плакат на тему „Не допустити дискримінації меншин у громаді”.
? Запросити „меншину” до аудиторії. Можна „помітити” їх якимись значками, бейджами Запропонувати їм приступити до роботи з іншими учасниками . Усі їх запитання ігнорувати.
По завершенню роботи в групах. Вивісити плакати. Запитати аудиторію, що зображено на малюнках.
Після презентації плакатів перейти до обговорення ситуації за питаннями:
- навіщо ми виконували цю вправу?
- Як ви почувалися під час її виконання?
Запитати учасників з числа більшості, що вони думають про почуття тих, хто виявився в меншості? як вони почувалися ? Чому?
Запитати представників “меншини”: Як вони себе почували? що вони думають з приводу поведінки більшості? Чому ті так діяли? Якими були почуття „більшості”?
Підвести групу до розуміння того, що насправді була реалізована модель дискримінації, а усі учасники мимоволі реалізували її.
Перевести дискусію в русло „дискримінація – обмеження”

толерантність, як обличчя сучасного світу

Роздати учасникам листки з переліком тверджень.
Попросити зробити помітки навпроти кожного з тверджень літерою Ф – факт,
С – стереотип.

1. Повні люди – привітні.
2. В Україні проживає понад 100 національностей.
3. Більшість сенаторів США – чоловіки.
4. Аборигени – люди відсталі.
5. Усі шведи – світловолосі
6. Політики – люди безчесні.
7. Усі українці люблять сало.
8. Більшість інвалідів не можуть займатися спортом.
9. Темношкірі більш схильні до занять спортом ніж до інтелектуальної праці.
10. Хворі на СНІД – люди аморальні.
11. Усі президенти України – чоловіки старші за 35 років.
12. Араби – люди імпульсивні.
13. Християни – люди високих чеснот.
14. Яблука родять влітку.
15. Українські чорноземи - найкращі

Попросити учасників порівняти результати роботи в парах.
Запитати:
Чи легко було визначитися?
У яких моментах було складно?
Чого не вистачало для більш виваженого рішення?
Пояснити, що прийняття правильного рішення, щодо тверджень часто потребує перевірки, додаткових джерел інформації.
Запитати:
Як відрізнити факти від стереотипів?
Як і на основі чого формуються стереотипи.
Як впливають стереотипи на наше життя?,
Як уникнути «стереотипного»мислення?

толерантність, як обличчя сучасного світу

Вправа “Малюємо пропагандистський плакат”.

Об’єднати учасників у групи по 4 чол. та роздати пропагандистські плакати (наприклад виборчої тематики)
Попросити учасників обговорити:Що, або хто зображений?
З якою метою створювався плакат?
Хто є цільовою групою?
Які засоби, символи, образи використані при створенні плакату для досягнення поставленої мети?
Якою є очікувана реакція цільової групи?
Вислухати відповіді у групах.
Поставити запитання “Де, в житті ми маємо справи з пропагандою? (реклама, державні заклики, мітинги, демонстрації...)
Запитати “З якою метою створюються пропагандистські плакати?”
Роздати групам необхідні матеріали та попросити намалювати невеликий пропагандистський чи рекламний плакат на тему ”Українські страви – це здорова їжа!”
Вивісити плакати та звернути увагу на повторюваність елементів (вареники, коровай, сало, борщ...)
Запитати чим це пояснюється?
Дочекавшись відповіді “стереотипи”, попросити назвати стереотипи та запитати якими вони бувають (позитивні, негативні, нейтральні). Навести приклади таких стереотипів.

толерантність, як обличчя сучасного світу

Вправа „Усі ми різні, але маємо багато спільного”

Об’єднати учасників у пари і роздати листки з двома колами, що перетинаючись , утворюють спільний сектор.

Запропонувати кожному заповнити “своє” коло, давши відповіді на запитання „Я - .....”
Навести приклад: я - вчитель, рудоволосий, люблю музику...
Попросити прочитати в парах власні характеристики та знайти спільні ознаки , вписати їх у спільний сектор.
Попросити дві - три пари прочитати зроблені записи - спочатку відмінності, а потім спільне.
Запитати чого в записах більше співпадінь чи відмінностей? Чому?
Запитати групу у кого ще є співпадіння?
Продемонструвати, що у більшості пар є спільний запис „людина”, „громадянин”...
Запитати про що свідчать результати вправи?
Чи цікаво було б жити у світі , де усі мали б лише спільні риси і не мали б відмінностей?

толерантність, як обличчя сучасного світу

16 листопада
Міжнародний день толерантності
Міжнародний день толерантності урочисто був проголошений „Декларацією принципів толерантності”, затвердженою у 1995 р. на 28 Генеральній конференції ЮНЕСКО.
У статті 6 Декларації зазначено: „З метою мобілізації громадськості, звернення уваги на небезпеки, приховані у нетерпимості, зміцнення прихильності і активізації дій на підтримку поширення ідей толерантності і виховання у її дусі ми урочисто проголошуємо 16 листопада міжнародним днем, присвяченим толерантності, що відзначається щорічно ”.
1996 р. Генеральна Асамблея ООН запропонувала державам-учасникам щорічно святкувати Міжнародний день, присвячений терпимості, проводячи цього дня заходи щодо поширення ідей толерантності, орієнтовані як на навчальні заклади так і на широку громадськість.
Цього дня за традицією у Європі та США проводяться акції, спрямовані проти екстремізму, різноманітних форм дискримінації та проявів нетерпимості.
Толерантність - це здатність без агресії сприймати думки, поведінку, форми самовираження та спосіб життя іншої людини, які відрізняються від власних. Толерантність означає доброзичливе та терпиме ставлення до чогось. Основою толерантності є відкритість думки та спілкування, особиста свобода та поцінування прав та свобод людини.
Толерантність означає активну позицію людини, а не пасивно-терпиме ставлення до навколишніх подій, тобто толерантна людина не повинна бути терпима до порушення прав людини чи маніпуляцій та спекуляцій. Те що порушує загальнолюдську мораль не повинно сприйматись толерантно.
Толерантність є доволі тонкою категорією, якої безумовно потрібно дотримуватись, оскільки вона визначає моральний, суспільний і демократичний розвиток суспільства.
15-21 листопада 2010 року Мережа центрів європейської інформації України за підтримки Міжнародного фонду „Відродження” проводить Європейський освітній тиждень.
Мета акції - донести до українців інформацію про європейські освітні проекти та інтеграцію України до європейського освітнього простору. Інформаційним партнером в проведенні Європейського освітнього тижня виступає проект «Teraz Wrocław» (Вроцлав, Польща).
Протягом тижня 11 центрів європейської інформації в регіонах України проведуть:
• скайп-конференції та зустрічі з „живими книгами” – особами, які з власного досвіду розкажуть про навчання, стажування та волонтерство за кордоном;
• виставки, кінопокази, презентації програм навчання та стажуваня за кордоном;
• презентації програм неформального навчання та волонтерства;
• консультування з Інтернет-пошуку міжнародних стипендій та грантів від міжнародних представництв та фондів, а також курсів та тренінгів, програм навчання, необхідних для подальшого кар’єрного росту;
• дискусії та дебати щодо реформування вищої освіти та інтеграції України до європейського освітнього простору;
• зустрічі з представниками українських навчальних закладів, які впроваджують європейські стандарти освіти.

Під час Європейського тижня освіти можна буде побувати на презентаціях проекту "Teraz Wrocław", виставках, присвячених вроцлавським вищим навчальним закладам та можливостям навчання у них, за допомогою скайпу поспілкуватися із представниками проекту та найголовніше - дізнатися про життя та навчання у Вроцлаві із перших вуст.
Україну та Польщу пов'язують спільна історія, близькі традиції та ментальність. Кажуть, що мова — то живе серце нації, а найвища форма буття мови — поезія.
З 15 по 19 листопада в Кіровограді проходить Фестиваль національних культур „Степова веселка”. Обласна універсальна наукова бібліотека ім. Д. Чижевського запрошує відвідати заходи, організовані разом з місцевими національно-культурними товариствами.
16 листопада о 12:00 у відділі краєзнавства розпочнеться літературно-музична композиція, присвячена творчості нашої землячки, поетеси з Новоукраїнки Поліни Коган, захід організований спільно з єврейською общиною.
Тож, відчути красу і велич поетичних рядків — означає пізнати душу народу. У вівторок, 16 листопада о 17:00 бібліотека та об'єднання поляків Кіровоградщини Товариство „Полонія” запрошують на вечір лірики „Музика польського слова”, який відбудеться у Польському культурному центрі (відділ читальних залів, ІІІ поверх), усіх, хто цінує польську культуру, усіх, закоханих у Слово і Музику. Під час зустрічі у дружньому колі Ви зможете почути ліричні рядки улюблених польських поетів мовою оригіналу та в українських і російських перекладах, переглянути літературно-музичні композиції. Ви також матимете можливість ознайомитися з матеріалами книжкової виствки «200 років польської поезії», яка розкриває грані творчості польських митців слова, знаних і сучасних, — Адама Міцкевича, Юліана Тувіма, Яна Кохановського, Ярослава Івашкевича, Віслави Шимборської та інших.

толерантність, як обличчя сучасного світу

Увага! Конкурс!
Запрошуємо Вас прийняти участь у обласному творчому конкурсі серед молоді «Толерантність, як обличчя сучасного світу», що проводиться у рамках загальноукраїнського Тижня європейської освіти, присвяченому Міжнародному дню толерантності.
Ми живемо у суспільстві динамічних змін, яке складають люди, що вирізняються нестандартною зовнішністю, цікавим стилем у одязі, незвичною манерою спілкування або поведінки. Деякі мають надзвичайні таланти, унікальні здібності. Ми насичені інформацією про свої права, свободи. Сучасні потоки інформації, великі можливості, а водночас і спокуси та загрози, не вміння розв’язувати конфлікти і допомагати іншим, часто стають на заваді нормального життя людини.
Як часто кожен з нас ставиться з розумінням до проблем своїх батьків, буркотіння сусіда, молитовної потреби людей іншого віросповідання, поганого настрою власного вчителя, пофарбованого у всі кольори веселки волосся власної дитини, думки іншої людини, яка суттєво відрізняється від нашої…. Питання, дискусії, неоднозначні відповіді…
В тебе є можливість виразити своє бачення толерантності, прийнявши участь у творчому конкурсі серед молоді «Толерантність, як обличчя сучасного світу», що проводиться протягом листопада 2010 року в рамках Тижня європейської освіти під егідою Мережі Центру європейської інформації України.
Умови проведення конкурсу:
Участь у творчому конкурсі може брати молодь за такими віковими категоріями:
1 категорія – від 6 до 11 років
2 категорія – від 12 до 15 років
3 категорія – від 16 до 18 років

Номінації творчого конкурсу :
• конкурс на кращий малюнок, плакат на тему толерантності
• конкурс на краще цифрове фото на тему толерантності

Обов’язкові вимоги до усіх робіт:
• творчі роботи повинні бути індивідуальними, виконані з дотриманням основних технічних вимог і відповідати заданій тематиці,
• кожна робота повинна супроводжуватися анкетою,
• усі творчі роботи авторам не повертаються і рецензії на них не видаються,

Критерії оцінки творчих робіт:
- творчий підхід ( забороняється копіювання та запозичення чужих ідей)
- повнота розкриття заданої теми толерантності
- охайність та майстерність виконання творчої роботи

Роботи, що братимуть участь у конкурсі, будуть розміщені в Центрі європейської інформації обласної бібліотеки ім..Чижевського.

Останній термін подачі робіт на конкурс 29 листопада 2010р.
Нагородження учасників відбудеться під час проведення круглого столу «Україна в процесі євроінтеграції» - ІІ етапу проекту «Європа без кордонів» в грудні 2010р. Учасники конкурсу будуть нагороджені призами від організаторів, Представництва Європейської Комісії в Україні, Бюро інформації Ради Європи в Україні та спонсорів.

Організаційний комітет конкурсу:
Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості
Центр європейської інформації
Управління у справах сім'ї та молоді Кіровоградської облдержадміністрації

Поштова адреса для надсилання робіт:
Конкурс «Толерантність, як обличчя сучасного світу»
Кіровоградскьий обласний центр дитячої та юнацької творчості
вул.. Калініна, 36
індекс 25006
м. Кіровоград
Електронна адреса: ocdut@ukr.net або arualena@yandex.ru

среда, 10 ноября 2010 г.

суббота, 6 ноября 2010 г.

завершился 1 этап проекта "Европа без границ"

Завершився конкурс «Це було минулим літом, а можливо січень був», що є першим етапом проекту «Європа без кордонів».
Активну участь у проведенні конкурсу прийняли учні: Цукрозаводського НВК Олександрійського району – Дюкова Олена, Торбєєв Вєніамін, Чередніченко Олександр, Великосеверинівського ЗНЗ І-ІІІ ст. Кіровоградського району – Гацелюк Марія, Суботцівської ЗШ І-ІІІ ст.. Знамянського району – Якущенко Яна, Павлівського ЗНЗ І-ІІІст. Світловодського району – Вініченко Яна, НВК «Кіровоградський колегіум» м.Кіровограда - Агаян Єва і вихованці Центру дитячої та юнацької творчості смт. Петрове Петрівського району – Дубограй Ліна, Козюрак Анастасія, Дементьєв Євген, Долинського ЦДЮТ Долинського району – Зайцева Марина, Кіровоградського обласного ЦДЮТ – Волошин Сергій, Агєєв Семен, Коршунова Ксенія, Тараненко Вікторія, Місько Катерина.
Вітаємо переможців І етапу проекту «Європа без кордонів»:
У номінації «Творчий конкурс,конкурс есе» - вихованка Євроклубу «Надія» КОЦДЮТ – Місько Катерина:
У номінації «Фотоколаж, відео-фотопрезентації» - вихованка Гуртка «Інформатика» КОЦДЮТ – Коршунова Ксенія;
У номінації «Декоративно-ужиткове мистецтво» - вихованка студії «Килимарство» КОЦДЮТ - Тараненко Вікторія;
У номінації «Образотворче мистецтво» - учениця Великосеверинівського ЗНЗ І-ІІІ ст. Кіровоградського району – Гацелюк Марія.
Малюнки Дубограй Ліни «Співробітництво», Козюрак Анастасії «Євроінтегрція» і серію фотографій Дементьєва Євгена - вихованців ЦДЮТ смт. Петрове та робота Яни Вініченко – учениці Павлівського ЗНЗ І-ІІІст. будуть направлені на участь у Всеукраїнському конкурсі «Україна в Європі, Європа в Україні: очима молоді».
Бажаємо усім учасникам конкурсу подальшої наснаги і злетів у вашій творчості!
Будемо раді бачити вас учасниками наступних етапів проекту «Європа без кордонів»!